↑ Torna a Creixement personal

Programa d’ENTRENAMENT en MINDFULNESS (M-PBI)

Entrenament en regulació emocional i reducció de l’estrès.
Augment de la concentració i desenvolupament de la Intel·ligència Emocional.

Inici: Dimarts 23 de Gener de 2018

 

El Mindfulness o atenció plena és una qualitat humana bàsica : és la capacitat d’estar present amb una actitud de curiositat, obertura i acceptació, suspenent els judicis.

És una habilitat que forma part de la nostra estructura psicològica encara que en la majoria de les persones està present de forma intermitent i superficial, atès que no s’entrena ni es potencia. Entrenant l’atenció plena aconseguirem un major sentit de connexió amb el nostre interior i amb tot el que ens envolta, donant-nos més opcions per respondre amb plenitud als desafiaments vitals.

 

La recerca científica i l’experiència de moltes persones ens confirmen que la pràctica de la capacitat d’estar presents milloren la nostra connexió cos-ment i la regulació de les nostres emocions.
Aquest entrenament en Mindfulness està basat al Programa de Reducció d’Estrès basat en Mindfulness (MBSR) de la Clínica de Massachusetts i al Programa d’entrenament basat en Pràctiques Breus Integrades (M-PBI)desenvolupat per Marcial Arredondo, Carla Uriarte i Pilar Hurtado.
Aquest programa basat en pràctiques de 10 a 20 minutos forma part de la recerca de doctorat de Marcial Arredondo de la UAB amb col·laboració de la URL. Els resultats confirmen un augment de la autoconciencia, una millorança de la regulació emocional, menor reactivitat i una reducció de l’estrès.

Destinataris

mindfulnessTotes aquelles persones que tinguin interès a millorar la seva qualitat de vida entrenant tècniques que permetran reduir l’estrès, aconseguir tranquil·litat mental i relaxació física, augmentar la capacitat de focalització de l’atenció i concentració i obtenir beneficis per al benestar general.
.
El taller és un espai per a aquelles persones que vulguin iniciar un procés d’autoconeixement: una aventura cap a un mateix, per descobrir-nos a nosaltres mateixos observant el món amb una altra mirada i connectant amb les nostres emocions.

.

Objectius:

  • mindfulnessManejar l’estrès desenvolupant la consciència del present moment a moment, amb una consegüent millora del sistema immunològic.
  • Millorar l’acte-regulació emocional, adquirint major capacitat per identificar les nostres reaccions emocionals i decidir com volem reaccionar.
  • Respondre, en lloc de reaccionar, davant les diferents situacions de tensió que se’ns presenten en el dia a dia, observant i reconeixent les nostres emocions, pensaments i sensacions.
  • Aprendre a relaxar la ment i el cos, amb l’entrenament en tècniques de meditació i respiració, així com mitjançant exercicis corporals.
  • Millorar la concentració, augmentar la capacitat atencional, incrementar la creativitat i desenvolupar l’empatia en l’àmbit professional i personal.
  • Desenvolupar la intel·ligència emocional i practicar la comunicació conscient i no violenta en moments de crisis.

.

Metodologia

L’entrenament és un procés d’aprenentatge molt pràctic. Es combinen exercicis breus amb explicacions del funcionament de la ment basades en recerques científiques. Els exercicis es divideixen en pràctiques de10 a 20 minutos asseguts, dempeus, caminant, moviments conscients i ioga mindful i pràctiques d’activitats quotidianes per facilitar la integració de l’atenció plena en la vida diària.

És una activitat psicoeducativa, no és una teràpia de grup ni una formació clínica. L’entrenament de realitza al llarg de 8 setmanes, amb vuit sessions setmanals més un dia de pràctica intensiva. En tractar-se d’un entrenament en habilitats per millorar la qualitat de vida es requereix un temps de pràctica en les sessions i un compromís de pràctica a casa.

Els grups són reduïts per afavorir la participació i l’aprenentatge experiencial, i estan dirigits per terapeutes especialitzats i experimentats en la pràctica.
Per facilitar l’aprenentatge, s’usen àudio-pràctiques fàcilment accessibles en internet i en el Smartphone per poder realitzar els exercicis en qualsevol lloc.

.

Dades Bàsiques:

– Grups formats per un màxim de 10 persones
– 8 sessions de 2,5 hores de durada + 1 dia de retir (sessió intensiva de 4 hores aprox. de durada).
– PREU TALLER: 360€

 

 

DATES  Y HORARIS:

  • INICI: Dimarts 23 de GENER de 2018
    > Horari Grup Matins: Dimarts de 10:00 a 12:30 hores
    > Horari Grup Triguis : Dimarts de 18:30 a 21:00 hores.
    > DIA DE RETIR: Dissabte 3 de Març, de 10 A 14 hores.

 

Responsable del taller:

pilar-hurtado_2PILAR HURTADO

  • Llicenciada en Medicina per la Universitat Autònoma de Barcelona..
  • Màster en Prevenció i Tractament de Conductes Addictives. Universitat de València.
  • Màster de Clínica en Salut Mental. Programa d’Alts Estudis Universitaris de la Universitat de León.
  • Màster de Trastorn Mental Greu: de la integració de models a la combinació de psicofármacos i psicoteràpia. Universitat de Barcelona.
  • Formació en Medicines Complementàries per la Universitat de Castelló Jaume I.
  • Diploma en Salut Mental en Violència Política i Catàstrofes del Grup d’Acció Comunitària i la Universitat Complutense de Madrid,
  • Diploma en Psicoteràpia Narrativa des d’una perspectiva Integradora organitzat per l’Associació La Regadora i la Universitat d’Alcalà.
  • Postgrau de Psicologia Coaching en l’Institut Mensalus.
  • Formació en Comunicació no Violenta inicial amb Pilar la Torre i continuada amb Helen Adamson i Amalarasi, professores certificades del CenterSenar Violent Comunication.
  • Programa intensiu de Mindfulness Based StressReduction (MBSR) i teràpia cognitiva. RebapInternacional.
  • Instructora MBSR Practicum en Medicina segons la Clínica de Massachussets amb Andrés Martín Asuero.
  • Formació Avançada en Competències per a Instructors de Mindfulness de l’Institut BarakaIntegral.
  • Formació Clínica Avançada en Mindfulness en la Pràctica Clínica de l’Associació Espanyola de MIndfulness (AEMIND).
  • Formació de Mindfulness i Trauma impartit per la psiquiatra i psicoterapeuta Beatriz Rodríguez Vega i organitzat per l’Associació La Regadora i la Universitat d’Alcalá.
  • Formació en Mindfulness i Autocompasión (MSC)de C. Germer i K. Neff impartida per Vicente Simón i Marta Alonso.
  • Formació en Psicoteràpia focalitzada en la Compassió (CFT I) de Paul Gilbert organitzat per AEMIND.
    Advanced Clinical Skills (CFT II) de Paul Gilbert organitzat per AEMIND.
  • Formació de Mindfulness Interpersonal impartida per Beatriz Rodríguez Vega i organitzada per AEMID.
  • Ha treballat de metgesses d’addiccions, psicoterapeuta i psiquiatra.
  • Ha col·laborat amb la Unitat de Suport Psicosocial de Metges Sense Fronteres (MSF) i amb la xarxa SIRA de suport professional a la violència política i catastrofes del Grup d’Acció Comunitària (GAC).
  • Ha impartit formacions en Mindfulness en l’Institut Català d’Oncologia (ICO), en MSF, a diversos centres d’atenció primària de Reus (ABS i EAP 3) i d’atenció a drogodependències (CASSarrià, Sants, Baluard i el CAS Brians), en Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya (COPC) i en el Institut Mensalus.
  • És docent de Mindfulness i Compassió en el Màster d’Infermeria Oncològica de la Universitat de Barcelona i del Màster de Psicoteràpia Integradora del Institut Mensalus i la Universitat Juan Carlos.
  • Actualment, investiga i treballa en Medicina Integrativa i Salut Emocional. Realitza consulta individual i imparteix formacions en Mindfulness i Compassió. Lidera la intervenció amb Mindfulnessen el projecte Prehabilitación per reduir els símptomes d’estrès i ansietat i enfortir els recursos dels pacients en fase preoperatoria de l’Hospital Clínic Provincial de Barcelona (HCP).