ENTRENAMIENTO en MINDFULNESS (M-PBI) - Mensalus

↑ Torna a Creixement personal

Programa d’ENTRENAMENT en MINDFULNESS (M-PBI)

Entrenament en regulació emocional i reducció de l’estrès.
Augment de la concentració i desenvolupament de la Intel·ligència Emocional. (18.ª Edició)

Inici: 14 de Novembre

  • Grup matins: de 10:00h a 13:00h
  • Grup tardas: de 18:00h a 21:00h

 

El Mindfulness o atenció plena és una qualitat humana bàsica : és la capacitat d’estar present amb una actitud de curiositat, obertura i acceptació, suspenent els judicis.

És una habilitat que forma part de la nostra estructura psicològica encara que en la majoria de les persones està present de forma intermitent i superficial, atès que no s’entrena ni es potencia. Entrenant l’atenció plena aconseguirem un major sentit de connexió amb el nostre interior i amb tot el que ens envolta, donant-nos més opcions per respondre amb plenitud als desafiaments vitals.

 

La recerca científica i l’experiència de moltes persones ens confirmen que la pràctica de la capacitat d’estar presents milloren la nostra connexió cos-ment i la regulació de les nostres emocions.
Aquest entrenament en Mindfulness està basat al Programa de Reducció d’Estrès basat en Mindfulness (MBSR) de la Clínica de Massachusetts i al Programa d’entrenament basat en Pràctiques Breus Integrades (M-PBI)desenvolupat per Marcial Arredondo, Carla Uriarte i Pilar Hurtado.
Aquest programa basat en pràctiques de 10 a 20 minutos forma part de la recerca de doctorat de Marcial Arredondo de la UAB amb col·laboració de la URL. Els resultats confirmen un augment de la autoconciencia, una millorança de la regulació emocional, menor reactivitat i una reducció de l’estrès.

Destinataris

mindfulnessTotes aquelles persones que tinguin interès a millorar la seva qualitat de vida entrenant tècniques que permetran reduir l’estrès, aconseguir tranquil·litat mental i relaxació física, augmentar la capacitat de focalització de l’atenció i concentració i obtenir beneficis per al benestar general.
.
El taller és un espai per a aquelles persones que vulguin iniciar un procés d’autoconeixement: una aventura cap a un mateix, per descobrir-nos a nosaltres mateixos observant el món amb una altra mirada i connectant amb les nostres emocions.

.

Objectius:

  • mindfulnessManejar l’estrès desenvolupant la consciència del present moment a moment, amb una consegüent millora del sistema immunològic.
  • Millorar l’acte-regulació emocional, adquirint major capacitat per identificar les nostres reaccions emocionals i decidir com volem reaccionar.
  • Respondre, en lloc de reaccionar, davant les diferents situacions de tensió que se’ns presenten en el dia a dia, observant i reconeixent les nostres emocions, pensaments i sensacions.
  • Aprendre a relaxar la ment i el cos, amb l’entrenament en tècniques de meditació i respiració, així com mitjançant exercicis corporals.
  • Millorar la concentració, augmentar la capacitat atencional, incrementar la creativitat i desenvolupar l’empatia en l’àmbit professional i personal.
  • Desenvolupar la intel·ligència emocional i practicar la comunicació conscient i no violenta en moments de crisis.

.

Metodologia

L’entrenament és un procés d’aprenentatge molt pràctic. Es combinen exercicis breus amb explicacions del funcionament de la ment basades en recerques científiques. Els exercicis es divideixen en pràctiques de10 a 20 minutos asseguts, dempeus, caminant, moviments conscients i ioga mindful i pràctiques d’activitats quotidianes per facilitar la integració de l’atenció plena en la vida diària.

És una activitat psicoeducativa, no és una teràpia de grup ni una formació clínica. L’entrenament de realitza al llarg de 8 setmanes, amb vuit sessions setmanals més un dia de pràctica intensiva. En tractar-se d’un entrenament en habilitats per millorar la qualitat de vida es requereix un temps de pràctica en les sessions i un compromís de pràctica a casa.

Els grups són reduïts per afavorir la participació i l’aprenentatge experiencial, i estan dirigits per terapeutes especialitzats i experimentats en la pràctica.
Per facilitar l’aprenentatge, s’usen àudio-pràctiques fàcilment accessibles en internet i en el Smartphone per poder realitzar els exercicis en qualsevol lloc.

.

Dades Bàsiques:

– Grups formats per un màxim de 10 persones
– 8 sessions de 2 hores de durada + 1 dia de retir (sessió intensiva de 4 hores aprox. de durada).
– PREU TALLER: 360€

 

 

DATES  Y HORARIS:

  • INICI: 14 de Novembre
    • Grup matins: de 10:00h a 13:00h
    • Grup tardas: de 18:00h a 21:00h
      > Horari:
      > DIA DE RETIR: Disabte15 de Decembre de 10:00h a 14:00h

 

Responsable del taller:

MARCIAL ARREDONDO

  • Psicólogo, con Formación Clínica, Sociedad de Terapia Cognitiva Post-racionalista de Chile y el Instituto di Psicología e Psicoterapia Cognitiva Post-racionalista de Roma.
  • Máster en Terapia Cognitivo Social, Universitat de Barcelona.
  • DEA en Psicología, Universitat Autònoma de Barcelona.
  • Doctorando por la Universitat Autònoma de Barcelona. Investigación sobre los efectos de un programa de entrenamiento en Mindfulness basado en una práctica integrada breve (M-PBI). Desarrollo de la App Mndfulness Focus Now (MFN) para facilitar el proceso de focalización de la atención y de la autoconciencia.
  • Fundador de Mindfulness y Psicología, BCN, creador del M-PBI y la App MFN.
  • Instructor de MBSR Prácticum, Reducción de Estrés basado en Mindfulness, según Universidad de Massachusetts, con Andrés Martin Asuero.
  • Formación Avanzada en mindfulness para la Práctica Clínica, AMyS. Formación acreditada por la Comisión de Formación Continuada de las Profesiones Sanitarias del Sistema Nacional de Salud de España.
  • Formación Mindful Self-Compassion, según el MSC de C. Germer y K. Neff por Vicente Simón y Marta Alonso.
  • Profesor de pregrado en Universidad Central, Diego Portales y Santo Tomás (Chile). Profesor de Master de Terapias Integrativas (Universidad de las Américas (Panamá). Tutor de alumnos de Psicología en prácticas (URL, UOC, UB, Barcelona).